Szukaj na tym blogu

Prestashop, Sello oraz Subiekt

czyli, w pełni funkcjonalny system księgowy do obsługi sklepu opartego na Prestashop.
Zastanawiam się od czego tu zacząć, bo zdaję sobie sprawę, że takie zestawienie jest dość dziwne, przecież Sello to "wspomagacz aukcji internetowych na allegro.pl, ebay.com", a co ma Prestashop do aukcji?
Hm, no prawie nic ale w łatwy sposób "autorski - mój" można to wszystko powiązać i stworzyć na prawdę super system (oczywiście nie pozbawiony wad - ale który system nie ma wad?) wspomagający sprzedaż przez Internet.

Zacznę od tego, że całość oparta jest o Prestashop w wersji 1.4.3, Sello w wersji 1.7.2 HF1 (HF1 to poprawka) oraz Subiekta w wersji 1.25 HF3 (HF3 to poprawka). Tutaj właśnie pojawia się najgorsza z wad tego systemu - nie można aktualizować ani Sello ani Presty, ponieważ każda aktualizacja wymaga poprawek do oprogramowania, które wszystkie te programy łączy w całość.
Jak dotąd wszystko co potrzeba działa jak należy, więc po co aktualizować.
I tutaj dochodzimy do punktu, w którym trzeba napisać kilka słów o tym właśnie oprogramowaniu (dokładny opis będzie dostępny w zakładce INTEGRATOR).
INTEGRATOR - tak się właśnie nazywa ten program, został napisany specjalnie dla mnie przez firmę KOMSTAR. Został dostosowany dokładnie do mich potrzeb i spełnia wszystkie moje oczekiwania. Dodam, że został napisany za niewielkie pieniądze i mogę śmiało to oprogramowanie polecić. Kiedy szukałem rozwiązań chcąc połączyć Sello z Prestashopem dostawałem oferty, w których cena zwalała mnie z nóg - szok cenowy tak zwany:).

Działanie INTEGRATORA polega na pośrednictwie między bazą Prestashop a bazą Sello - działa to jak przeźroczyste łącze, zbierając dane z Presty i zapisując je do bazy Sello. Mało tego działa to w dwie strony. Program potrafi np: eksportować towar z Sello/Subiekta do Prestashop - można wtedy zapomnieć o ręcznym dodawaniu produktów do sklepi.

Wyobraźcie sobie sytuację przyjęcia towaru - przychodzi 100 nowych produktów do sklepu - każdy produkt dodajecie ręcznie, opis, zdjęcie, tagi. Ja odkąd używam INTEGRATORA zapominam o tych czynnościach. Dodanie produkt u mnie to dodanie produktu do Subiekta - resztę załatwiam prze INTERGATOR - dodanie nowych produktów do presty - zajmuje kilka chwil.
To niewiarygodne ale prawdziwe, tak to właśnie działa - jak dokładnie działa opiszę i pokażę na obrazkach.

Sello - trochę denerwujący program do obsługi aukcji - od tego zacząłem właściwie swoją przygodę. Zacząłem od sprzedaży na allegro, ale szybko zorientowałem się że to wielka lipa i powstał pomysł na sklep. Jak teraz przysposobić Sello do obsługi sklepu. Zauważyłem że w Sello można dodawać transakcje ręcznie - nie aukcje - transakcje. I zaczęło się. Przyszło zamówienie na sklep - przeklepałem zamówienie do transakcji i już - spoko można działać. Sello ma wiele wad ale i wiele zalet. Najważniejszą zaletą jest to, że można tam drukować z automatu nadruki na listy przewoźników, Poczty Polskiej i firm kurierskich. Wystarczy to tylko skonfigurować -hmmm wystarczy ale to nie taka prosta sprawa, napiszę kiedyś o tym. Sklep się rozrastał i brakowało czasu aby ręcznie wszystko przepisywać, przyszło np 100 zamówień i weź to wszystko przepisz... Pomyślałem, przemyślałem i zamówiłem INTEGRATOR.

Subiekt wiadomo jest to program księgowy, który jednak bardzo ładnie współpracuje z Sello. Całość transakcji można zrobić w Sello, przygotować zamówienie, wydrukować paragon, fakturę, wszystko to robi się z poziomu Sello, ale wszystkie dokumenty fiskalne/niefiskalne pojawiają się w Subiekcie - więc sprawa załatwiona.

Mamy gotowy system księgowy, z obsługą Poczty Polskiej, kurierów, drukarki fiskalnej, faktur i co tam jeszcze jest potrzebne do miłej spokojnej pracy. Teraz jest to naprawdę super sprawa. Przedstawiam schemat obsługi zamówienia, który na prawdę trwa ok 3 min - tak tak to możliwe, oczywiście jak się coś nie zepsuje:-)

Jest godzina np 10:00 przyszło zamówienie na Preście, co ja robię, proszę bardzo:
  1. ściągam zamówienie za pomocą INGRATORA - czas 3s
  2. tworzę paczkę do transakcji w Sello, wysyłam maila do klienta z informację o przyjęciu zamówienia do realizacji, tworzę zamówienie od klienta, wszystko z automatu - czas ok 10s
  3. jeśli jest to pobraniówka realizuję transakcję poprzez wydrukowanie paragonu/faktury - czas 5 s
  4. przekazuję wydruk do "pakowaczy" - czas pakowania (1 produkt) ok 180s
  5. drukuję list przewozowy 3s
  6. oznaczam paczkę jako wysłaną, wysyła się mail do klienta z numerem paczki, oczywiście z automatu - 5s
  7. paczka spakowana, oklejona czeka na kuriera/listonosza
  8. jest godzina 10:03
To już koniec realizacji zamówienia.
Jeśli jest to zamówienie płatne przelewem, czekam aż pieniążki pojawią się na koncie.

Szybko, miło, sprawnie, bez błędów (wszystko robi się automatycznie, praktycznie bez udziału czynnika ludzkiego, a ten wiadomo jest najgorszym z ogniw). Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie trzeba wypełniać "przepięknych" druczków na Pocztę Polską - wszystko ale to wszystko drukuje się z automatu.
Proste prawda? 
Tak wygląda mój system, nie wiem czy ktoś to jeszcze stosuje, aczkolwiek widziałem gdzieś pytania na forum jak połączyć Prestę z Subiekt. Jak to zrobić oczywiście opiszę, tylko kurcze brak czasu....

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz